3 Mayıs 2022 Salı

parfümün büyüsü

Uluslararası danışman Yvette Moretti’nin ağzından işte parfümün büyüsü. Fransız  Rivierası’nda, Antibes’da doğmuş Yvette... 18 Haziran 1938’de. “Bu benim ilk doğuşum”, diyor. İkinci doğuşumsa 17 Ekim 1976’da. Brüksel’deydi. O zamanlar Belçika’daydım ve bu işe başlayarak yeni bir kadın oldum, diyor. “Ev, yemek, çocuklar ve 1976’da birden herşey değişti. Estee Lauder, Weil, Givenchy, Jacomo, Christian Dior, Jacques Bogart Uluslararası Eğitim Müdürlüğü yaptığı markalardan sadece birkaçı. İnsanlara “bana bak, beni farket, beni sev” demek için, kimliklerinin altını çizmek için kozmetikleri istiyorlar. Evde, işte, aşkta, her yerde imaj önemli. İş bulurken, eş bulurken, imaj (kimlik) devrede. Bizler de insanların imajına yardımcı olmak için, güzellik ürünleri satıyoruz. Kullandığınız doğru kelimelerle mutluluk verirsiniz, yanlış bir kelime kullandığınızda her şey umutsuzluğa dönüşür. Bu felsefenin içinde insanlık psikolojisi ve iletişim saklı. İşinizden, maaşınızdan önce en önemli şey, kişiliğinizdir. İşte bu felsefeyle, ihtiyacı olan herkese, kişiliğinin altını çizmesine yardımcı olacak umutlar, ürünler veriyoruz... “Parfüm iç dünyaya aittir,” diyor. “İnsanlarda ilk koku alma duygusu doğumda oluşur. Doğum anında duyulan hastane, kan, anne kokusu ve sudan çıkma, işte çoğu insandaki hastane korkusunun temelidir. Erkek parfümü kullanan kadınların çoğunun ya annesiyle ilgili problemleri vardır ya da Arabistanlı kadınların yaptığı gibi kimliğini gizleme kompleksi... “Parfüm, zevk, güvenlik ve kimlik karışımının oluşumuyla seçilir. Tıpkı yemeğe benzer. İngiltere’de doğduysan çay seversin, İtalya’da yetiştiysen kahve. Yvette, Türkiye’de de kuracağı uluslararası okulun bir şubesini açmayı düşündüğünü söylüyor. Özel bir test yöntemi var: “50 parfüm arasından, sevmediklerinizi psikolojik ayıklanma yöntemiyle ayırarak size garanti veriyorum; mutlu olacağınız gerçek kokunuzu bulurum,”diyor.

Pleasures – Estee Lauder

Jungle Tigre - Kenzo

Very Valentino -

Wish Chopard -

Beautiful – Estee Lauder

Hugo Woman -

Organza -

Amarige Givenchy

Cooy  Water Davidoff

Obsession – Calvin Klein

Hot&Cold Bennetton

Versece Blonde

Jill

Polo Sport

Dune

Kashaya - Kenzo

Poeme – Lancome

Tocadilly

Allure

Elixirie Clinique

Chanel 5

So Pretty

Versace White Jeans

Cerruti

Tresor

Dolce Vita

Cheap and Chic

L’Eau d’Issey

Fantasia

5 th Avenue

Tendre Poison

Acqua dre Gio

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder