13 Kasım 2021 Cumartesi

Para kazanma sebebim seyahat..

Hayallerimi besleyen seyahat.. Yaşamın anlamını yeni bir kent gezince hissediyorum. Çok yer gördüm ama hala yetmiyor, yetmiyor. Çok yer gezdim ama bazı kentler benim için çok çok özel. Avrupa’da Barselona, benim için bir sihirli şehirdir. Picasso’nun gözüyle baktığım daracık sokakları, loş pastaneleri, perdeli uçuşan balkonları ile benim kentimdir orası. Asya’da ise favorim daha çok. Her akşam üstü kaldığım otelin terasının önünden geçen kartalı ve yarasa sürüleri ile Udaypur, kalabalık çarşıları ile baharat kokusu ile Bombay.. Hayatımda yediğim en güzel suşiler ile Saygon. Muhteşem tapınakları ile Kyoto… Ve uçsuz bucaksız pirinç tarlaları ve olağanüstü seramonileri ile bir film gibi geçen Ubud günlerim…Ubud’da bir ağaç kulubede kaldım ve Mısır koçanları içinde bir duşta yıkanıyordum. Duşun tepesine ben yıkanırken, rengarenk kuşlar geliyor, duvarın tepesinden koca kertenkeleler bana bakıyordu. Dedim cennet bu olmalı? Lizbon’da gece yarısı, ıssız sokaklarda dolaşıp, karşıma aniden çıkan küçük bir fado barın önündeki kaldırımda oturup, fado dinlediğim geceyi de unutamam. New York’un caz klüpleri kadar etkileyici Prag’taki caz kulubü de unutamam. Müzik, yemek ve insanların izini sürerim, gittiğim kentlerde.  Yabancı kentlerin cafelerinde geçen yalnız saatlerde, alınan notlar, izlediğim insanlar, kendi yaşadığım aşk darbeleri. Pavese ve Tezer Özlü okumayı çok severim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder