19 Şubat 2017 Pazar

tek bir hayatımız var

Hiç hayatınızda size çok uzak görünen bir sporu yapmayı denediniz mi? Mesela gidip rafting yapmaya kalkıştınız mı? Ya dağlara tırmanmaya veya filmlerde izlediğimiz gibi uzun bir ipten zıplaya zıplaya bir yerlerden inmeye çalıştınız mı? Kayak? Scuba? Yamaç paraşütü? Buz pateni?.. Bir gün bu soruları kendi kendime sordum ve hayatım avuçlarımdan kayıp giderken hemen ucundan yakalamaya giriştim. İlk önce heyecan duyuyorsunuz, sonra her istediğiniz şey gibi öğreniveriyorsunuz... Yeter ki isteyin; hemen en güvenli öğretmenleri, en kaliteli malzemeleri nasıl da araştırıp buluyor, ne kadar da öğrenmeye hevesli oluyorsunuz anlatamam... İlk maceranızda ise bu duygulara kendine güven, başarabilme zevki, daha fazla istek ve mutluluk katılıyor. Bir sonraki keşfedilecek yanınız içinse heves...
Herkes her şeye istek duymayabilir, ama herkes bir kere doğada kamp yapıp uyku tulumunda uyumalı... Yıldızların altında uyuyup doğa ile uyumlu olmayı hissedebilmeli... O zaman her şey değişmeye başlıyor zaten...
Gerçekten başarı, deliler gibi çalışarak para kazanmak ve bu parayı tüketebilmemiz için bize sunulan her şeye harcamak mı? Yoksa bize asıl sunulmuş olanı görüp, tek olduğunu düşündüğümüz hayatımızı yaşamak mı? Doğan güneşin güzelliğini, bir kedinin yumuşacık tüylerini okşamanın keyfini, iyi bir yemek yemenin hazzını, yürürken yüzümüzü okşayan rüzgarın vereceği keyfi en iyi yaşı ilerlemiş insanlar bilirler. Biz ise hep olacaklar sanırız... O yüzden ben bisiklete biniyorum. Hem kaslarımı hissedebiliyorum, hem de yüzüme çarpan rüzgarı; hem hareket ederek içim ısınıyor, hem de temiz hava alabiliyorum. Araba içinde sıkışmış havasız insanlara üzülüyorum ve onlar bana baktıklarında gözlerine yansıyan bisiklete binme arzunu görebiliyorum. Vakit bulmak en zoru, ama bir başladınız mı, hayatınızı hobilerinize göre ayarlamayı öğreniyorsunuz. Böylece para kazanmak esas amaç halinden çıkıp amaçlarınıza ulaşabilmeniz için bir araç haline geliyor. Olması gereken de bu zaten!
Gerçekten yaşayabileceğiniz tek bir hayatınız var ve onu bir an önce yakalayıp yaşayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder