13 Şubat 2015 Cuma

Massala Çay (Baharatlı Çay)



- 5 kakule çekirdeği
- 1/2 yemek kaşığı zencefil
- 1 tatlı kaşığı tarçın (ben küçük bir parça kabuk tarçın kullandım)
- 5 öğütülmemiş karabiber tanesi
- 6 kahve kaşığı şeker*
- 2 karanfil
- 4 kahve kaşığı siyah çay
- 40 cl süt (2 çay fincanı)
- 40 cl su (2 çay fincanı)
* Bu ölçü çayı tatlı sevenler için! Şekeri doğrudan suya değil, sonra isteğe bağlı olarak fincanınıza ekleyebilirsiniz.

Yapılışı:

1. Uygun bir demliğe suyla birlikte tüm baharatları koyun, ocakta kaynama noktasına gelinceye kadar ısıtın.

2. Kaynayınca hemen altını söndürün ve çayı ekleyin. Yaklaşık 3 dk demlenmeye bırakın. İsteğe göre bu süre uzatılıp daha demli çay elde edilebilirmiş ama ben fazla bekletmedim. Sonra da ikinci fincanı daha çok sevince biraz fazla demlenmesinde yarar olduğunu düşündüm.

3. Ayrı bir kapta sütü ısıtın. Fincanlara sütü ve süzülmüş olarak çayı paylaştırın.

Yanında bir dilim baharatlı kekiniz var mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder