22 Eylül 2015 Salı

saflığın, romantizmin rengi


Pembenin farklı tonlarının farklı anlamları var. Her bir ton, değişik duyuları harekete geçiriyor. Açık pembeler romantizm, saflık ve kimi zaman da çocuksulukla özdeşleştirilirken tozlu pembe tonları nostaljiyi anımsatıyor. Pembenin tonu koyulaşıp kırmızıya yaklaştıkça naifliği azalıyor, yerini heyecan ve yüksek enerjiye bırakıyor. En çok kullanılan pembeler ve ifade ettikleri şunlar:
Açık pembe
Romantik, sevecen, şefkatli, yumuşak, güzel kokulu, lezzetli, hassas, nazik, duyarlı, saf, genç.
Tozlu pembe
Yumuşak, konforlu, sıcak, nostaljik, nazik, alçakgönüllü, kibar, naif, kendi halinde.
Parlak pembe
Heyecanlı, teatral, eğlenceli, oyuncu, sıcak, dikkat çekici, enerjik, tropik, egzotik, flörtöz, duygusal, vahşi, ilham verici, büyüleyici.
Pembe Dizi kitaplarının yazarı Barbara Cartland, yalnızca pembe giymesiyle de bilinirdi. Cartland’ın pembe aşkının Mısır’a yaptığı bir gezi sırasında oluşturduğu söylenir. Tutankamon’un mezarındaki pembe duvarları çok seven Cartland, hayatı boyunca pembe giymeye karar vermiştir.
Popüler kültürün en pembeleri
Pembe Panter
Pink Floyd
Pink (şarkıcı)
Mr.Pink (Rezervuar Köpekleri)
Barbie
Pretty in Pink (film)
Miley Cyrus – Pembe yalnızca bir renk değildir. Pembe, bir tavırdır.
Audrey Hepburn – Pembeye inanıyorum. Gülmenin en iyi kalori yakan şey olduğuna inanıyorum. Öpüşmeye, çok öpüşmeye inanıyorum. Her şey kötüye gidiyor gibi göründüğünde güçlü olmaya inanıyorum. Mutlu kızların en güzel kızlar olduğuna inanıyorum. Yarının yeni bir gün olduğuna ve mucizelere inanıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder